מתנהלים

הטובים להייטקזון: מועדון הצרכנות של ההייטקיסטים

05.2.2019

יש לכם מכונת קפה טובה גם בעבודה וגם בבית? מתברר שלהייטקיסטים זה לא מספיק. איך אנחנו יודעים? מכונת קפה אישית ניידת, שיכולה להיכנס לכל תיק, היא אחד מלהיטי המכירות של "הייטקזון", מועדון הלקוחות של אנשי ההיי-טק בישראל. מדוע הייטקיסטים צריכים מועדון צרכנות? שוחחנו עם רונן דגן, מייסד ומנכ"ל הייטקזון

 

שכרם של העובדים בענף ההיי טק בשנת 2017 היה פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק, כך לפי ידיעה שהתפרסמה בעיתונות הכלכלית. לכן, התובנה שלפיה יש להייטקיסטים צורך במועדון לקוחות שישיג עבורם הטבות אינה ברורה מאליה. התובנה הזו הבזיקה במוחו של רונן דגן, מייסד ומנכ"ל הייטקזון, כאשר ניהל מו"מ אישי על תנאי פתיחת חשבון בנק.

"הפכתי ליועץ הפיננסי של החבר'ה"

"תמיד ידעתי לנהל משא ומתן על כל דבר שהייתי צריך", מספר רונן, "בזמנו ניהלתי משא ומתן על פתיחת חשבון בנק, ואת התנאים הכי טובים הציע לי הבנק הבינלאומי. דיברתי עם חברים מחברות הייטק קטנות וראיתי שהם מקבלים תנאים הרבה פחות טובים, אז התאחדנו ודאגתי לכל החברים שלי לאותם תנאים בבנק".

וזו היתה יריית הפתיחה של הייטקזון?

"זה לקח זמן. אחרי הבנק מצאתי את עצמי עושה משהו דומה גם עם קרנות השתלמות. עם הזמן הפכתי להיות היועץ הפיננסי של החבר'ה, ויצא שצירפתי לכל מוצר כזה עשרות חברים".

ואז הבנת את הפוטנציאל הכלכלי?

"עשיתי את זה בשמחה ובהתנדבות, אך עם הזמן הבנתי שעליתי כאן על רעיון – אם למורים ולשוטרים יש מועדון צרכנות עם הצעות אטרקטיביות, אין סיבה שלהייטקיסטים לא יהיה מועדון כזה".

רונן הוא לא רק הייטקיסט בוגר הנדסת חשמל ומחשבים שעבד בחברות בינ"ל גדולות כמו אינטל ומארוול, אלא גם בעל חושים עסקיים חדים ואף בעל תואר שני במנהל עסקים. בשנת 2009 הוא חבר לנועם בוסידון, חברו מאז גיל 12, וביחד הם הקימו את הייטקזון, שהפך למועדון צרכנות המאגד 250,000 חברים מ-650 חברות שונות.

טלוויזיות, גאדג'טים והופעה של מדונה – כך הכול החל

כיום מציע הייטקזון הטבות כמעט מכל תחומי החיים: ממוצרי צריכה קטנים ועד דירות, רכבים, חשבונות בנק וקרנות פנסיה, "תחום שבו חוללנו מהפכה", לדבריו של רונן. אולם אותנו עניין לדעת מה היו הצעדים הראשונים וכיצד צמח המועדון לממדיו המרשימים.

מה היו המוצרים הראשונים שמכרתם?

"טלוויזיות, ג'אדג'טים שונים וכרטיסים להופעה של מדונה שהגיעה באותו זמן לארץ".

נשמע כמו כל מועדון צרכנות אחר. מה מייחד את הייטקזון?

"הייטקיסטים הם קהל עם מאפיינים משלו. חשוב להם, למשל, שהגאדג'טים שלהם יהיו החדשניים ביותר. גם האיכות מאוד חשובה להם, לא רק במוצרי פרימיום אלא גם למשל בהצגות ילדים: הם יעדיפו את תיאטרון אורנה פורת האיכותי על פני הופעות אחרות לילדים. זה מחייב אותנו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. בנוסף, גם זווית ההסתכלות המסחרית שלנו שונה מזו של מועדונים אחרים".

מה שונה בכם מהפן המסחרי?

"שיש לנו אתר סחר שבו אנו מציעים את המחירים הכי זולים על כל המוצרים. אנחנו לא מפנים את החברים שלנו לרכוש בחנות אחרת, אלא מוכרים להם באתר שלנו במחירים זולים".

חלומות הייטקיסטיים: סטייק ביתי ברמת מסעדה עם כוכבי מישלן

איך יצרתם את קהל הלקוחות הראשוני שלכם? 

"פנינו למנהלות רווחה בחברות הייטק, סיפרנו להן שזה הדבר הבא בהייטק. הקמנו אתר דמה ובאמצעותו הסברנו לאנשים איך זה הולך להיראות בפועל. מצד שני, אספנו בצורה דומה את הספקים. עם הזמן צמחנו, וכיום אנחנו מעניקים שירותים ל-250 אלף עובדי הייטק מ-650 חברות".

האם יש תנאים להצטרפות להייטקזון? נניח סטארט אפ עם שני עובדים – יכול להצטרף?

"אין תנאי סף לגודל החברה, אבל אנחנו בודקים שאכן יש לך חברת הייטק. אפשר להצטרף למועדון בעלות של ריטיינר חודשי, כאשר החברה משלמת את הריטיינר עבור העובד".

עובדי הייטק נוסעים הרבה לחו"ל, הטכנולוגיה של רכישה מאתרי קניות בחו"ל לא מרתיעה אותם. אתם מצליחים להיות אטרקטיביים?

"אנחנו יודעים שתמיד משווים את המחירים אצלנו לא רק לזאפ אלא גם לאמזון, ואנחנו דואגים להיות תמיד אטרקטיביים יחסית אליהם. זאת, כמובן, בתנאי שאנשים משווים תפוחים לתפוחים, ולא בודקים מוצרים שונים. בנוסף, כדי להיות אטרקטיביים, יש מוצרים שאנחנו מייבאים בעצמנו כמו מזוודות, או מכונת קפה אישית ניידת שהפכה ללהיט". 

אילו מוצרים נחשבים למבוקשים במיוחד במועדון?

"כל מה שקשור למוצרי פרימיום למטבח, למשל מכשיר המאפשר בישול בוואקום ומסוגל לייצר סטייק ברמה של מסעדה עם כוכבי מישלן. גם מכונת הקפה הניידת שציינתי קודם, ובכלל: הרבה מוצרים מיוחדים וטרנדים שתופסים בעולם ועדיין לא הגיעו לארץ. בנוסף, יש מוצרים שנמכרים באופן קבוע במספרים גדולים לאורך זמן – למשל שואבי אבק רובוטיים".

חוץ מחדשנות ואיכות – מה עוד מייחד בעיניך את הלקוח ההייטקיסט?

"זה קהל שחשובה לו רמת שירות. ברגע שיש לו בעיה, הוא מצפה לקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר".

הבינלאומי כמשל: מענה מדויק לצרכים של הייטקיסטים

לפני כשנה חברתם לבנק הבינלאומי לחשבון מיוחד של המועדון. מדוע?

"כפי שציינתי, החשבון האישי שלי התנהל שם עוד לפני שהקמנו את הייטקזון. לפני כשנה יצאנו למכרז בין הבנקים השונים, במטרה להשיג תנאים טובים ללקוחותינו. הבינלאומי הוביל במכרז הזה באופן בולט, ולכן חתמנו איתו על הסכם".

אילו הטבות למשל מקבלים בפתיחת חשבון?

"בין היתר הבנק מציע לעובדי הייטק מענק של 1600 ₪ בפתיחת חשבון, פטור מעמלות עובר ושב, והטבות יפות מאוד בניירות ערך ומט"ח, שהם תחומים שחשובים ללקוחות שלנו. כמו כן קיבלנו תנאים טובים להלוואות והטבות למשכנתאות. עובדי הייטק שנמצאים בשלב של רכישת דירה ראשונה, חשוב שתהיה להם נחיתה רכה עם תנאים טובים בכל מה שקשר למימון".

חוץ מההטבות, יש עוד ערך מוסף שמעניק הבנק הבינלאומי להייטקיסטים?

"לחברי הייטקזון חשוב מאוד השירות. בנוסף, הם מצפים לקבל שירות מקיף בלי להגיע לסניף. הייטקסיטים הם אנשים מאוד עסוקים, לכן נושא השירות מרחוק הוא קריטי, והבינלאומי נותן להם את האפשרות לקבל שירות טוב מרחוק ומבלי להגיע לסניף בכלל".

"אנחנו רוצים להיות הבחירה הראשונה לכל החלטה פיננסית"

עזבת את עולם המחשבים לטובת עולם העסקים, יש בך לפעמים געגוע לעולם ההוא?

"לא, בכל פעם אנחנו מפתחים עוד ועוד דברים נוספים, הייטקזון ממשיך לגדול וזה מעניין ומאתגר בכל יום מחדש".

מה החזון שלכם לעתיד בנוגע להייטקזון?

"המטרה העיקרית שלנו היא להיות הבחירה הראשונה בכל החלטת רכישה או החלטה פיננסית של הייטקיסיטים. שקודם כול יבדקו אצלנו ואז יקבלו את ההחלטה הנכונה".

 

הפרסומים אינם מהווים המלצה, ייעוץ או חוות דעת בנוגע לכדאיות כלשהי ואינם יכולים לבוא במקום ייעוץ המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. 

${loading}