מרכז ההשקעות

בנק הבינלאומי ועובדיו מחזקים את תושבי מדינת ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. חזקו ואמצו!

סיכום שבוע המסחר האחרון

תקציר

  • בוול סטריט שבוע ירוק נוסף וקביעת שיאים חדשים. ת"א פתחה את השבוע החדש בעליות חדות.

בארה"ב – מדדי הדגל אינם מתעייפים מקביעת שיאים חדשים. מדד S&P500 טיפס בסיכום שבועי ב-2.0% ומדדי הטכנולוגיה המריאו - מדד נאסד"ק 100 זינק 3.6% ומדד נאסד"ק כללי קפץ 3.5%.

באירופה נרשמו עליות ובסיכום שבועי הוסיף מדד יורוסטוקס 50 1.8%, בהובלת קאק הצרפתי שזינק 2.6%. שוקי המזרח היו מעורבים - מדד ניקיי היפני זינק 3.4%, סין ירדה 0.9% ואילו הודו עלתה 1.3%.

בבורסה בת"א נרשם שבוע ירוק ובסיכום שבועי, מדד ת"א 125 הוסיף 2.3% (פלוס 5.6% מתחילת השנה). שבוע המסחר החדש נפתח בעליות חדות (ת"א נדל"ן קפץ מעל 5%) כשברקע צפי לעסקה מול חמאס.

  • במסחר השבועי במט"ח: תיסוף בשקל הדולר נחלש בסיכום שבועי והשער היציג של הדולר נקבע בשישי על- 3.721 ₪. עם פתיחת השבוע החדש, השקל הוסיף להתחזק והדולר ירד מתחת ל-3.7 ₪.
  • בארה"ב: דו"ח תעסוקה חלש תומך בהורדת הריביתלאחר פרסום הדו"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות צנחו וההסתברות המצטברת להפחתת ריבית עד 18 בספטמבר עלתה מ-68% ל-83%.
  • בישראל: שוב על הפרק - עסקה שתחזיר חטופים ותעצור את הלחימה השוק המקומי הגיב בתרועה לאפשרות של הבשלת המגעים לכדי עסקה בין ישראל לחמאס. יום המסחר הראשון של השבוע החדש ננעל בעליות שערים חדות במדדים המובילים בת"א, בירידת תשואות האג"ח ובתיסוף של השקל.
  • מה צפוי השבוע? ארה"ב – נתון האינפלציה (CPI) יתפרסם ביום חמישי והוא צפוי להראות התמתנות נוספת בקצב השנתי מ-3.3% ל-3.1% (אף שאינפלציית הליבה צפויה להישאר ברמה של 3.4%). בימים שלישי ורביעי נאזין לעדותו החצי שנתית של יו"ר הפד פאוול ובסוף השבוע תיפתח עונת דו"חות חדשה: ביום חמישי יפרסמו פפסיקו ודלתא איירליינס ובשישי, כמיטב המסורת, נקבל את הדו"חות של הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים בעולם – וולס פארגו, סיטיגרופ, JPMorgan Chase ובנק אוף ניו יורק מלון.

ישראל – מחר תתפרסם החלטת ריבית של בנק ישראל עם צפי שתישאר ללא שינוי על 4.5%.ארה"ב

  • שבוע ירוק נוסף בוול סטריט ומדדי הדגל אינם מתעייפים מקביעת שיאים חדשים. מדד S&P500 טיפס בסיכום שבועי ב-2.0%, מדד דאו ג'ונס הסתפק בעלייה של 0.7%, אולם מדדי הטכנולוגיה, שרגישים לריביות גבוהות, המריאו בשבוע המסחר המקוצר של יום העצמאות - מדד נאסד"ק 100 זינק ב-3.6% ומדד נאסד"ק קומפוזיט, הרחב יותר, זינק בשיעור דומה, של 3.5%.

גם מחירי ה-Treasuries עלו השבוע והתשואות המשיכו לרדת ואיבדו עד 15 נ"ב בסיכום שבועי. במקביל,  החוזים על הריבית מתמחרים כרגע 2 הפחתות ריבית מלאות עד סוף השנה (51 נ"ב במצטבר, לעומת 44 נ"ב לפני שבוע),  הראשונה בספטמבר (בהסתברות של 83%) והשנייה בדצמבר (בהסתברות של 103%).

נתוני המקרו ממשיכים לאכזב והשבוע נציין במיוחד דו"ח תעסוקה חלש שפורסם ביום שישי ונתוני תעסוקה נוספים, שמצביעים על סדקים בשוק העבודה ההדוק. נתונים אלה לא נעלמו מעיניהם של בכירי הפד, שכבר הודיעו שחולשה מפתיעה בשוק העבודה עשויה להיות טריגר להפחתת ריבית. גם ירידה חדה במדד מנהלי הרכש של ISM בשירותים, שעבר מהתרחבות להתכווצות, מבטאת את החולשה בחזית המקרו.  

גם השבוע צפויים להתפרסם מספר נתוני מקרו חשובים, בהובלת נתון האינפלציה (CPI) שיתפרסם ביום חמישי וצפוי להראות התמתנות נוספת של האינפלציה.

בימים שלישי ורביעי נאזין לעדותו החצי שנתית של יו"ר הפד, פאוול, מול הקונגרס ובסוף השבוע נחגוג את פתיחת עונת הדו"חות החדשה, עם תוצאותיהם של הבנקים הגדולים בארה"ב. 

 

  • מדיניות מוניטרית ביום רביעי פורסם פרוטוקול ישיבת ה-FOMC שהתקיימה ב-11-12 ביוני. כזכור, ה-SEP והדוט פלוט שהוצגו בתום הישיבה היו ניציים, כשהחציון של תחזית בכירי הפד הראה צפי להפחתת ריבית אחת עד סוף השנה ותחזית האינפלציה הועלתה. אולם מתברר שמהפרוטוקול עולה טון יוני הרבה יותר. הסיכונים העומדים בפני השגת יעדי המנדט הכפול של הפד מאוזנים יותר, אך למרות האופטימיות, חברי הועדה מודאגים מעתידו של שוק העבודה ו"עוקבים בתשומת לב אחרי תנאיו". שיעור האבטלה עשוי לעלות ל-4.5% בשנה הבאה ובמקרה שהוא יעלה, לא תהיה לבכירי הפד בעיה להפחית את הריבית פעמיים עד סוף השנה. חלק מחברי הועדה ציינו שהמדיניות המוניטרית צריכה להיות ערוכה להגיב לכל היחלשות כלכלית בלתי צפויה. הם הדגישו שעכשיו, כששוק העבודה חוזר לנורמליות אחרי הטלטלה שחווה בקורונה, הגענו לשלב שבו היחלשות נוספת בביקוש לעובדים עלולה לייצר תגובה חזקה יותר של עליית שיעור האבטלה, ממה שראינו בעבר הלא רחוק.

ביום שלישי השתתף יו"ר הפד, פאוול, בפאנל שבו נכחה גם נשיאת ה-ECB, כריסטין לגארד, במסגרת פורום של ה-ECB בסינטרה שבפורטוגל. פאוול נשאל על השפעות הצפויות מבחירה אפשרית בדונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב והדגיש ששתי המפלגות תומכות ללא סייג בעצמאות הבנק המרכזי. הוא ציין שצמיחת החוב של ארה"ב נמצאת בנתיב מסוכן ושהגירעון מעולם לא היה גבוה כל כך כששיעור האבטלה נמוך כל כך. לדבריו יש לפעול ועדיף מוקדם ממאוחר. בנוגע למדיניות המוניטרית – יו"ר הפד  ציין שהבנק זקוק לנתונים נוספים, שיחזקו את הבטחון, לפני תחילת הורדות הריבית, אולם הוא הדגיש שאנחנו בנתיב דיסאינפלציוני. פאוול אמר שאינפלציית השירותים עדיין דביקה, אולם הסיכונים מתקרבים לאיזון הוא נשאל לגבי הערכתו לגובה האינפלציה בסוף השנה והשיב שאם האינפלציה (פאוול הדגיש שהוא מדבר על ה-PCE) תעמוד בסוף השנה על 2.5%-2.0%, "זה יהיה נפלא".

גם השבוע יעמדו דברים שיאמר יו"ר הפד במוקד תשומת הלב – השבוע צפויה עדותו החצי שנתית של פאוול בפני הקונגרס – ביום שלישי הוא יופיע מול ועדת הבנקאות של הסנאט ולמחרת, מול ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.  

נתוני המקרו החלשים שפורסמו השבוע ובמיוחד דו"ח התעסוקה החודשי ששוחרר ביום שישי, חיזקו את ההערכות שהפד עשוי להתחיל בקרוב בהורדות ריבית. מדדי המניות התחזקו השבוע והמשיכו לקבוע רמות שיא וגם שערי ה-Treasuries עלו והתשואות רשמו ירידות שבועיות של 15 נ"ב בתשואה לשנתיים (ל-4.604%) ושל 12 נ"ב בתשואה ל-10 שנים (ל-4.278%). הפער בין התשואה לשנתיים לתשואת ה-10 שנים (שיפוע העקום ההפוך) הצטמצם באופן ניכר, ל-32.5 נ"ב בלבד (לעומת כ-50 נ"ב לפני שבועיים), גם בשל הערכות שניצחון אפשרי של טראמפ יתמוך בתשואות הארוכות (מדיניות אינפלציונית והגדלת הגירעונות) ויעביר את העקום ההפוך לשיפוע "נורמלי".

בכירי הפד יעקבו בדריכות אחרי מדד האינפלציה – CPI, שיתפרסם ביום חמישי הקרוב. האינפלציה השנתית צפויה להתמתן מ-3.3% ל-3.1%, אף שאינפלציית הליבה הדביקה צפויה להישאר 3.4%. הערכות אלה והנתונים החלשים שפורסמו השבוע, אוששו את הימורי סוחרי האג"ח להפחתת ריבית כבר בישיבה שתיערך ב-18 בספטמבר (אחרי שזו ירדה בתחילת השבוע לכ-68%, בשל התבטאויות זהירות של בכירי הפד). 

על פי ההימורים של סוחרי ה-SWAPS בארה"ב, ההסתברות המצטברת להפחתת ריבית עד 18 בספטמבר זינקה בשבוע האחרון מ-68% ל-83%, והפחתה בספטמבר נמצאת חזק על השולחן. בישיבה של נובמבר ההסתברות המצטברת עלתה מ-101% ל-126% (עדיין הפחתה אחת עד אז), אולם בישיבה האחרונה של השנה, ב-18 בדצמבר, ההסתברות המצטברת זינקה מ-177% ל-203%,  כלומר, ההסתברות להפחתת ריבית שנייה עד סוף השנה, שבשבוע שעבר עמדה על 77% בלבד, זינקה ל-103%, כלומר, היא מתומחרת במלואה!

במקביל, החוזים על הריבית מנבאים כרגע הפחתה מצטברת של 51 נ"ב במהלך שנת 2024 (שתי הפחתות מלאות של 25 נ"ב כל אחת ועלייה משמעותית מ-44 נ"ב לפני שבוע).   

 

  • נתוני מקרו שפורסמו בשבוע החולף נתוני מקרו חלשים, בדגש על התקררות שוק התעסוקה, מחזקים, כאמור, את הציפיות להפחתת ריבית בקרוב. מספר המשרות החדשות הסתכם ביוני ב-206 אלף, יותר מצפי ל-190 אלף, אולם נתון מאי עודכן כלפי מטה ב-54 אלף משרות ונתון אפריל עודכן כלפי מטה ב-57 אלף משרות, לשפל של 108 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה טיפס במפתיע ל-4.1%, שיא של יותר משנתיים וחצי (צפי 4.0%) וקצב העלייה השנתי של השכר השעתי הממוצע ירד כצפוי מ-4.1% ל-3.9%, שפל של 3 שנים. ולא זו בלבד, במהלך השבוע פורסמו נתוני תעסוקה חלשים נוספיםדו"ח ADP - משרות חדשות בסקטור הפרטי הסתכמו ביוני ב-150 אלף, פחות מצפי ל- 165 אלף משרות. תביעות אבטלה חדשות טיפסו בשבוע שעבר ל-238 אלף, מעל לצפי ל-233 אלף תביעות. מספר המשרות הפנויות הסתכם במאי ב-8.14 מיליון, גבוה מצפי ל-7.95 מיליון, אולם נתון אפריל עודכן כלפי מטה, מ-8.06 מיליון ל-7.92 מיליון, כך שכבר אז היה הנתון פחות מ-8 מיליון, לראשונה זה 3 שנים.  מדד מנהלי הרכש של S&P Global בתעשייה (קריאה אחרונה לחודש יוני) עודכן מ-51.7 ל-51.6 נק', (לעומת 51.3 נק' בחודש שעבר). המדד בשירותים עודכן מ-55.1 ל-55.3 נק', (לעומת 54.8 נק' בחודש שעבר). המדד המשולב  עלה מ-54.6 ל-54.8 נק', שיא של 26 חודשים. מדד מנהלי הרכש של ISM בתעשייה ירד ביוני מ-48.7 ל-48.5 נק', (בניגוד לצפי שיעלה ל-49.1 נק'). המדד בשירותים צנח מ-53.8 ל-48.8 נק', (צפי 52.7 נק'). ההזמנות ממפעלים קטנו במאי ב-0.5%, בניגוד לצפי שיגדלו ב-0.2%. הזמנות מוצרים בני קיימא עלו במאי 0.1%, כצפוי.    

 

מה צפוי להשפיע על שבוע המסחר הקרוב – שלל נתוני מקרו חשובים ובראשם צפי להתמתנות קצב האינפלציה השנתי, על פי מדד המחירים לצרכן –CPI  שיתפרסם ביום חמישי, מ-3.3% ל-3.1% (אף שאינפלציית הליבה הדביקה צפויה להישאר ברמה של 3.4%)  והמתנה לעדותו החצי שנתית של יו"ר הפד מול הקונגרס, באמצע השבוע. ביום שלישי הוא יופיע מול ועדת הבנקאות של הסנאט ולמחרת, מול ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.

תרחיש של התמתנות האינפלציה וטון יוני של פאוול בעדותו, עשוי להמשיך את המגמה של ירידת תשואות והערכות שהריבית תתחיל לרדת כבר בספטמבר.

עוד יתפרסמו השבוע: ביום שני – אשראי צרכני. ביום שלישי – מדד אופטימיות העסקים הקטנים. ביום רביעי – מלאים סיטונאיים ומסחר סיטונאי. ביום חמישי – השינוי בשכר הריאלי לשעה, תקציב האוצר, תביעות אבטלה חדשות ומתמשכות (שבועי). ביום שישי –מדד המחירים ליצרן – PPI, מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

 

תגידו "ברוכה הבאה" לעונת הדו"חות לרבעון השני שתתחיל, במזל טוב, השבוע!

ביום חמישי נתוודע לתוצאותיהן של PepsiCo ודלתא איירליינס, שיפתחו את העונה החדשה ולמחרת, יום שישי, כמיטב המסורת, נקבל את הדו"חות של הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים בעולם – וולס פארגו, סיטיגרופ, JPMorgan Chase ובנק אוף ניו יורק מלון.

 

אירופה

  • המגמה החיובית חזרה ליבשת בכוחות מחודשים ואיתנים במהלך של שבוע שבו התקיימו שתי מערכות בחירות, בבריטניה ובצרפת. בבריטניה המערכה הוכרעה ומפלגת הלייבור עלתה לשלטון אחרי 14 שנות כהונה של מפלגת השמרנים. בצרפת מתקיים היום הסבב השני ויהיה מעניין לראות אם תהיה הכרעה לטובת אחת המפלגות. מבחינת שוקי ההון, גם השבוע הובילה הבורסה בצרפת את המגמה החיובית עם עלייה שבועית בשיעור של כ- 2.6%, מדד יורוסטוקס 50 הוסיף 1.7% לערכו ומדד דאקס בגרמניה עלה 1.3%. למרות תוצאות הבחירות שמביאות איתן ודאות, הבורסה בלונדון הסתפקה בעלייה שבועית בשיעור של כחצי אחוז.
  • גם השבוע נרשמו תנודות חזקות בתשואות האג"ח הממשלתיות והחדשות הטובות הן שהפער בין תשואות האג"ח הממשלתיות הגרמניות והצרפתיות התמתן בחדות לרמה של 0.66 נ"ב. תשואת האגרת הממשלתית ל- 10 שנים של צרפת צנחה מרמה של 3.34% ל- 3.21% וזו של ממשלת גרמניה ירדה מרמה של 2.6% ל- 2.55%.  גם בבריטניה נרשמה ירידת תשואות חדה מ- 4.28% ל- 4.12%.

 

  • Is the City of London Back – לאחר שלונדון איבדה את ההובלה הכלכלית לטובת פריז לאחר הברקזיט, היא עשויה לחדש ימיה כקדם, אם תשכיל להגדיל את שיתופי הפעולה עם האיחוד ולעמוד באתגרים הכלכליים בהובלת שרת האוצר החדשה רייצ'ל ריבס. הלייבור הינה מפלגת שמאל במהותה אך, לאחר שמי שהנהיג אותה, ג'רמי קורבין הודח, המפלגה השכילה לשנות חלק מעמדותיה הכלכליים לכיוון מרכז (למשל המפלגה אינה שואפת יותר להגדיל את הוצאות הממשלה או להלאים מגזרים שלמים והודיעה כי המיסים המרכזיים על שכר וסחורות לא יעלו). כעת מפלגת הלייבור מבטיחה משמעת תקציבית. המהפך בבריטניה מביא יציבות (מילת קסם) ומשקיעים אוהבים זאת. מפלגת הלייבור זכתה ברוב מוחלט, שיבטיח יכולת לבצע שינויים. נזכיר עוד נקודה לטובתה של הממלכה והיא נוגעת לאינפלציה ולכיוון הריבית. האינפלציה חזרה ליעד של 2%, מה שיאפשר לבנק המרכזי להוריד ריבית בעיתוי מושלם עבור מפלגת הלייבור.
  • בחירות בצרפת – הסבב השני מתקיים היום (יום ראשון) – אם בבריטניה הוודאות תופסת תאוצה בעקבות הבחירות, בצרפת התמונה הפוכה. תוצאות הסבב השני, המתקיים היום, אינן צפויות כפי שתוצאות הבחירות בבריטניה היו. לפי הסקרים, הסיכוי של מארין לה פן לזכות גבוה, אך מי שצפוי להיות ראש הממשלה, ג'ורדן ברדלה, אמר שאם לא יזכה ברוב מוחלט הוא לא ירצה להקים ממשלה. אם לסבך את העניינים, אז לא ברור מה יותר טוב לצרפת: ניצחון מוחלט למפלגתה של מארין לה- פן, כלומר מפלגה ימנית קיצונית, או אי הכרעה, שאולי תגרור הקמת ממשלה מקצועית, כשהמשמעות היא שהפרלמנט יהיה חצוי ובפועל משותק. מפלגת ימין עשוייה להרחיק את צרפת מגוש היורו ולערער את כל היבשת בעוד שחוסר הכרעה בסבב השני ייצר מבוי סתום ואולי משבר חוב שישתק את צרפת.

 

נתוני מקרו שפורסמו בשבוע שעבר:

  • גוש היורו – המכירות הקמעונאיות עלו במאי ב-0.1% (צפי 0.2%). מדד מנהלי הרכש של HCOB בשירותים נתון סופי עודכן כלפי מעלה ועמד על 52.8 נק', מדד PPI – מדד המחירים ליצרן ירד ב- 0.2% יותר מהצפי לירידה של 0.1%. מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-0.2% כצפוי והאינפלציה השנתית ירדה מ-2.6% ל-2.5% כצפוי. עם זאת, אינפלציית הליבה נותרה 2.9%, בניגוד לצפי שתרד ל-2.8%. שיעור האבטלה נותר 6.4%, כצפוי.
  • גרמניה - הייצור התעשייתי צנח במאי ב-2.5%, בניגוד לצפי שיעלה 0.1%. הזמנות ממפעלים צנחו ב- 1.6% לעומת צפי שיעלו ב- 0.5%. בתחילת השבוע שעבר פורסם האומדן הראשון לאינפלציה של חודש יוני ולפיו קצב עליית המחירים ממשיך להתמתן. ביוני נרשם קצב של 0.1% (הצפי היה ל- 0.2%) ובסיכום 12 החודשים האחרונים האינפלציה עלתה ב- 2.2% (צפי ל- 2.3%) והתמתנות מ- 2.4% במאי.
  • צרפת - הייצור התעשייתי צנח ב-2.1% (צפי 0.5%-).

 

  • השבוע צפויים להתפרסם מספר נתוני מקרו:

בגוש היורו – מדד בטחון המשקיעים Sentix (ביום שישי).  בגרמניה יפורסמו ביום שני נתוני היבוא/יצוא והעודף המסחרי, ביום חמישי אינפלציה (יוני נתון סופי) וביום שישי מדד המחירים הסיטונאיים, מכירות קמעונאיות.

בצרפת –  בשישי יפורסם נתון האינפלציה (יוני סופי).   בריטניה – צמיחה (חודשי), ייצור תעשייתי, מדד השירותים.     

 

ישראל

תל אביב סיכמה את השבוע בירוק, כשמדדי הדגל עלו בעד 1.6% ביום חמישי, על רקע הערכות שעסקת שבויים מול חמאס נמצאת כבר מעבר לפינה (למרות שצפויים לא מעט קשיים בדרך להשלמתה). גם שוק החוב נצבע בירוק, עם עליות של יותר מ-1% של אג"ח ממשלתיות במח"מים ארוכים (מגמה שממשיכה ביתר שאת בתחילת השבוע).

בסיכום שבועי, המדדים העיקריים, ת"א 35 ו- 125 עלו ב- 2.1% וב- 2.3% בהתאמה. מדד הבנקים עלה בסיכום שבועי ב-2.5% ומדד ת"א נדל"ן שזינק בחמישי בכ-4%, הסתפק בעלייה שבועית של 2.8%.

למרות שמדובר בסקירה שבועית, איננו יכולים להתעלם מפתיחת השבוע החדש, שממשיכה את האופטימיות שראינו ביום חמישי וביתר שאת. מדדי המניות ננעלו בעליות מרשימות, של 2.3% ויותר ובאפיק החוב נרשמו עליות חריגות של עד כ-2% במח"מ הארוך באפיק הצמוד ועד 3% במח"מים ארוכים באפיק השקלי, כשהתשואות יורדות בהתאם. אפילו המק"מ רושם עלייה יומית של 0.1%. 

 

  • מחר, יום שני – החלטת הריבית של בנק ישראל – הועדה המוניטרית של בנק ישראל תתכנס מחר לישיבת מדיניות ובשעה 4 אחה"צ היא צפויה לפרסם את החלטת הריבית. מרבית הכלכלנים מעריכים שהריבית במשק תיוותר ללא שינוי, בהתאם למדיניות השיקולים שהנהיג בנק ישראל בחודשים האחרונים.

האינפלציה, שהייתה נמוכה מהצפוי בחודש האחרון (2.8%) נמצאת בטווח היעד ואינפלציית הליבה נמוכה עוד יותר (אם כי, אין להתעלם מכך שמדדי יוני ויולי צפויים להיות גבוהים מהממוצע הרב שנתי, מחירי הדירות שבו להתייקר  וקיימים עדיין סיכונים אינפלציוניים הקשורים בניהול המלחמה). גם תחזית האינפלציה ל-12 חודשים קדימה, שלא מזמן הייתה גבוהה מהיעד, ירדה בחודש האחרון מ-3.0% ל-2.9%.

התאוששות המשק נחלשת בחודשיים האחרונים, אך מנגד שוק העבודה מראה חוסן ושיעור האבטלה נמוך.

הסיכונים הגיאופוליטיים ממשיכים להיות גבוהים ועל פי הודעות הריבית האחרונות של בנק ישראל, הם מונעים ממנו להפחית את הריבית בשלב זה. כך גם שער הדולר, שהתחזק מאז החלטת הריבית הקודמת.

גם המדיניות הפיסקלית המרחיבה והגירעון הגבוה, כנראה שימנעו בשלב זה מבנק ישראל להמשיך בתוואי הורדת הריבית שהחל בינואר ו"נתקע" מאז. נראה לנו שרק הורדת ריבית בפועל בארה"ב, תאפשר לבנק המרכזי שלנו להמשיך במדיניות מוניטרית מקלה.

 

  • נמשכת מגמת ההיחלשות, העולה מהמדד המשולב של בנק ישראל – המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק לחודש מאי עלה בשיעור מזערי של 0.04% אחרי שבחודש הקודם הוא ירד ב-0.08%. בחודשיים האחרונים אנו רואים מגמה של היחלשות הצריכה הפרטית, שבאה לידי ביטוי בירידה ברכישות בכרטיסי אשראי. גם המכירות ברשתות השיווק ירדו בחודשיים האחרונים (באפריל 3.2%- ובמאי 1.9%-).

המדד המשולב הושפע לטובה מעליית יבוא מוצרי צריכה ויבוא תשומות לייצור (מאי), מדד הייצור התעשייתי ומדד הפדיון בשירותים (אפריל) ומשרות השכיר והתחלות הבנייה (מארס). מנגד, גורמים שירדו והשפיעו לרעה על המדד היו יצוא הסחורות ומדד הפדיון במסחר הקמעונאי

 

  • יציבות ביתרות מט"ח של בנק ישראל – ביום ראשון התפרסם הנתון על יתרות מט"ח המוחזקות בב"י. גובה היתרות ביוני עמד על 210.3 מיליארד $, דומה מאוד לנתון בחודש מאי (210.5 מיליארד $), מה שמראה שב"י אינו מתערב עוד במסחר במט"ח.

 

נתוני מקרו שיתפרסמו בשבוע הקרוב:

מחר, יום שני, תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל וביום רביעי יפורסם מדד אמון הצרכנים לחודש יוני.

 

 

שווקים נוספים

שבוע המסחר במזרח אסיה ננעל בשבוע שעבר בעליות שערים ברוב הבורסות המובילות. בלט לחיוב מדד ניקיי הנסחר בטוקיו, שזינק בכ- 3.4%, כשבמקביל הין נחלש לשפל של כ- 38 שנים, אך התאושש לקראת סוף השבוע במקביל להיחלשות הדולר בעולם. גם מדד המניות בדרום קוריאה בלט לחיוב עם עליה של 2.3% בסיכום שבועי (תחזית רווח משופרת של סמסונג) ומנגד, מדד CSI300 הנסחר בסין, סיכם שבוע שלילי בירידה שבועית של כ- 0.9%.

 

  • הנקמה הסינית על המכסים באירופה - מלחמת הסחר בין סין לאירופה מעלה הילוך כאשר בתגובה להחלטה של האיחוד האירופי להטיל מכס של עד 38% על מכוניות חשמליות מסין, סין פתחה בחקירה בגין טענות ל"דאמפינג" (מכירה במחירי היצף) מצד תעשיית הקוניאק האירופית. הנסי ויצרניות קוניאק אחרות באירופה ישתתפו בשימוע שייערך ב-18 ביולי בבייג'ין. נציין כי קוניאק צרפתי מהווה את עיקר הייבוא הסיני של מוצרי ברנדי.

 

  • בחירות באיראן – בבחירות לנשיאות המדינה זכה מסעוד פזשכיאן, המזוהה עם המחנה הרפורמיסטי באירן. פזשכיאן, בן 69, מנתח לב במקצועו, התחייב לקדם גישה ליברלית יותר וגם עורר תקוות כי ניתן יהיה להגיע לפשרה בעניין הגרעין האיראני. יחד עם זאת, הדבר מוטל בספק בשל מבנה המשטר באיראן, המציב את חמינאי במעמד של הסמכות העליונה.

 

  • מאת החברות: עלי באבא הודיעה על רכישה חוזרת בהיקף של 5.8 מיליארד $. BYD – חב' הרכבים הסינית דיווחה על זינוק של 21% במכירות ברבעון השני, ומצמצמת את הפער עם טסלה, אחרי שהפסידה את תואר יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם למתחרה בארה"ב ברבעון הראשון.

 

  • מעט נתוני מקרו שפורסמו בשבוע שעבר:

סין: מדד מנהלי הרכש בשירותים ירד ביוני מ-54.0 ל-51.2 נק' (צפי 53.4 נק'). המדד המשולב ירד מ-54.1 ל-52.8 נק', שפל של 8 ח'.

יפן: מדד מנהלי הרכש בשירותים ירד ביוני (קריאה סופית) מ-49.8 ל-49.4 נק'. המדד המשולב ירד מ-50.0 ל-49.7 נק'.

הודו: מדד מנהלי הרכש בשירותים עלה מעט ביוני (קריאה סופית) מ-60.4 ל-60.5 נק'. המדד המשולב נותר ברמה של 60.9 נק'.

  • נתוני מקרו שצפויים להתפרסם השבוע:

סין – מדדי המחירים לצרכן וליצרן יפורסמו ביום רביעי ובהמשך השבוע יפורסמו נתוני יבוא/יצוא והמאזן המסחרי. יפן ביום רביעי – מדד המחירים ליצרן (PPI) וביום שישי נתון הייצור תעשייתי.  בהודו – יפורסמו נתוני האינפלציה והייצור התעשייתי ביום שישי.

 

אני מסכים לקבל במייל ובהודעות SMS  דברי פרסומת והצעות שיווקיות מטעם הבנק. לתשומת לבך, לא חלה עליך חובה חוקית למסור את הפרטים הנדרשים והדבר תלוי ברצונך ובהסכמתך. ​הפרטים שתמסור ישמשו לצורך התאמת השירותים שהבנק יוכל להציע לך ולמשלוח דברי פרסומת והצעות שיווקיות מטעם הבנק (בכפוף להסכמתך לעיל). פרטים אלו יוחזקו, כולם או חלקם במאגרי המידע של הבנק.

פרסום זה אינו מהווה המלצה, יעוץ או חוות דעת בנוגע לכדאיות השקעות ואינו יכול לבוא במקום יעוץ השקעות המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם ואין להסתמך עליו לצורך ביצוע פעולות על פי האמור בו או כתחליף לייעוץ המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. הבנק אינו מתחייב כי פעולה בהתאם לפרסום ו/או בהסתמך עליו תניב תשואה מסוימת או מינימאלית וייתכן כי השקעה בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסיים המפורטים בפרסומי היחידה, ככל שמפורטים, יכול שתהיה השקעה הכרוכה בסיכונים מיוחדים. הבנק לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בפרסום זה. הבנק, תאגידים הקשורים לבנק, בעלי מניותיו וחברות בשליטתם עוסקים בין היתר בניהול השקעות. מובהר כי פרסומי היחידה עשויים לכלול התייחסות או סקירות של ניירות ערך, המונפקים על ידי מי מהתאגידים האמורים או ע"י הבנק.