מרכז ההשקעות

בנק הבינלאומי ועובדיו מחזקים את תושבי מדינת ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. חזקו ואמצו!

סיכום שבוע המסחר האחרון

נקודות עיקריות

  • שבוע מסחר שלילי שני ברציפות בארה"ב כשברקע נראה כי הורדת הריבית הולכת ומתרחקת.

בארה"ב - בסיכום שבועי, מדד S&P500 איבד כ-0.1% וננעל על 5,182.7 נק' (פלוס 7.3% מתחילת השנה), מדד נאסד"ק כללי איבד 0.7% ונאסד"ק 100 ירד 1.2%. באירופה שבוע חיובי נוסף, שמיני ברציפות - מדד יורוסטוקס 50 הוסיף 0.5% (פלוס 10.3% מתחילת השנה) ובמזרח – מדד ניקיי היפני השיל 2.5% בתגובה לעלייה חדה בשכ"ע ביפן, סין היבשתית (מדד CSI300) עלתה 0.7% ואילו בהודו, מדד ניפטי 50 איבד 2.1%.

בבורסה בת"א ננעל שבוע שלילי – בסיכום שבועי, מדד ת"א 125 ירד 2.5% (פלוס 1.8% מתחילת השנה), בנקים ונדל"ן איבדו 3.3% ו- 2.8% בהתאמה. מדדי האג"ח הקונצרניות סיכמו בירידות קלות.

במסחר השבועי במט"ח: השקל פוחתהדולר זינק השבוע 2.1% מול השקל (יציג בשישי 3.653 ₪) והיורו התחזק ביחס לשקל ב- 1.6%. ברחבי העולם הדולר התחזק ב-0.7% ביחס לסל המטבעות.

  • ישראל – האינפלציה בישראל התמתנה לרמה של 2.5% - מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום שישי עלה בפברואר 0.4% והאינפלציה השנתית נסוגה מ-2.6% ל-2.5%, כצפוי. ברקע, מחירי הפירות הטריים זינקו 10.7% ומנגד, מחירי ההלבשה ירדו 2.5%. מחירי השכ"ד עלו – חידוש 3.0%+, תחלופה 4.5%+.
  • ישראל – מחירי הדירות חזרו לעלות - בחודשים דצמ' 23 וינו' 24 עלו מחירי הדירות ב-1.2% בהשוואה לחודשיים שקדמו. נזכיר כי מחירי הדירות אינם כלולים בחישוב מדד המחירים לצרכן אשר כולל רק את השינוי בשכר הדירה.
  • ארה"ב – נתונים אינפלציוניים חזקים מהצפוי גררו זינוק בתשואותתשואת האג"ח הממשלתית ל-10 ש' קפצה ב-23 נ"ב ל-4.31% וזו של השנתיים זינקה ל- 4.73% (שיא מתחילת השנה).
  • מה צפוי השבוע? בארה"ב תתפרסם ביום רביעי בשעה 20:00 החלטת ריבית והפעילים משוכנעים כי הריבית תישאר ללא שינוי, ברף עליון של 5.5%, ומעריכים כי הורדה ראשונה תגיע רק ביוני או ביולי. גם תרשים הנקודות (DOT PLOT) שמכיל את תחזיות הריבית של ראשי הבנק, יעורר עניין רב. מעונת הדו"חות נותרו רק שאריות כשהשבוע יתפרסמו, בין היתר תוצאות טנסנט, מיקרון ו-GUESS (שלישי), נייקי ו-FedEX (חמישי).

ביפן, הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם, הפעילים מצפים להחלטת ריבית היסטורית: האם ה-BOJ יעלה את הריבית אחרי 8 שנים בהן שררה ביפן ריבית שלילית בשיעור של 0.1%?

בישראל עונת הדוחות בעיצומה והשבוע ידווחו, בין היתר בנק לאומי, פז (שלישי), ישראכרט, ביג, אנרג'יאן (רביעי), שפיר, שטראוס, שופרסל, אלקטרה צריכה, עזריאלי, מגדל (חמישי).

ביצועי שווקים, מטבעות וסקטורים נבחרים

ארה"ב

  • כל מדדי המחירים שפורסמו השבוע היו גבוהים מהצפוי והדבר הוביל לשבוע אדום נוסף בוול סטריט ולזינוק השבועי הגבוה ביותר של תשואות ה-Treasuries בשנה האחרונה. ביום שלישי ראינו עדיין עליות בשוק המניות, לאחר שבשוק נפוצו שמועות (לפני הפרסום) שעליית האינפלציה תהיה גבוהה מהצפוי. אולם ביום חמישי, אחרי שגם מדד המחירים ליצרן עלה, בשיעור כפול מהצפוי, ננעל שבוע המסחר ביומיים אדומים, שמחקו את כל העליות והובילו לירידה של מדד S&P500 ב-0.1% בסיכום שבועי, כשמדדי נאסד"ק 100 ונאסד"ק כללי ירדו 1.2% ו-0.7% בהתאמה.

השבוע מצפים המשקיעים בראש ובראשונה לישיבת הריבית של הפד, בימים שלישי-רביעי השבוע. עם סיומה של עונת הדו"חות, יהיו טון הודעת הסיכום של הישיבה ותחזיות הריבית של בכירי הבנק, הגורמים שישפיעו ביותר על המסחר, יחד עם נתוני המקרו, כמובן. השבוע יפורסמו מדדי מנהלי הרכש של S&P Global בתעשייה ובשירותים, מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים (המהווה אומדן לצמיחה הצפויה ב-6 החודשים הבאים) ומכירות הבתים הקיימים. 

 

  • מדיניות מוניטרית – ישיבת המדיניות של ה-FOMC (הועדה המוניטרית של הפד, או בשמה, ועדת השוק הפתוח) תעמוד במוקד האירועים השבוע. בימים שלישי ורביעי יתכנסו בכירי הבנק הפדרלי, ינתחו את נתוני המקרו שפורסמו מאז הישיבה הקודמת ויעדכנו את תחזית המדיניות המוניטרית שלהם.

אז ככה, אין חשש שהריבית תרד השבוע (הסתברות של 99.2% שתישאר ללא שינוי), אבל התחזיות המעודכנות ובמיוחד ה-DOT PLOT, תרשים הנקודות שמתאר את תחזיות הריבית העתידיות של ראשי הבנק, יעוררו עניין רב, זאת במיוחד אחרי שבשבועות האחרונים "התיישר" השוק עם התחזית האחרונה של הבנק (3 הפחתות ריבית עד סוף השנה). כל מדדי המחירים שפורסמו השבוע (CPI, PPI ומדדי הליבה וגם מחירי היבוא והיצוא) היו גבוהים מהצפוי והם מאותתים שהאינפלציה נעשית דביקה, ככל שהיא מתקרבת אל היעד. כתוצאה, תשואות ה-Treasuries זינקו השבוע את הזינוק השבועי הגבוה ביותר בשנה האחרונה. ביום שלישי, אחרי פרסום ה-CPI, זינקה התשואה ל-10 שנים מ-4.09% ל-4.16% וביום חמישי, אחרי שהתברר שגם ה-PPI ממשיך באותו קו, היא זינקה מ-4.19% ל-4.29% (הזינוק היומי הגבוה בחודש האחרון). בסה"כ ניתרה התשואה ל-10 שנים 23 נ"ב בסיכום שבועי, לכ-4.31% ואילו התשואה לשנתיים אף הגדילה וניתרה 26 נ"ב לרמה של 4.73%, שיא של 3 חודשים.

נזכיר שבשבוע שלפניו התשואות דווקא ירדו (6-11 נ"ב) והדבר מלמד על רגישות גבוהה בתגובה לנתונים ולהתבטאויות של בכירי הפד, מה שיוצר תנודתיות. שיפוע העקום ההפוך (בין שנתיים ל-10) טיפס מעט השבוע, מ-40 נ"ב לכ-42 נ"ב. ההימורים של סוחרי ה-SWAPS בארה"ב הגיבו בהתאם וההסתברות הגבוהה להפחתת ריבית ב-12 ביוני, שנראתה כמשהו בטוח, הפכה ל"הטלת מטבע"... ההסתברות להפחתת ריבית בישיבה ב-1 במאי צנחה השבוע מכ-23% ל-10.3%. ההסתברות להפחתה בישיבה של 12 ביוני שהייתה לפני שבוע 67%, צנחה ל-50% בלבד, כשההסתברות המצטברת עד אותה ישיבה צנחה מ-92% ל-61%, ההסתברות המצטברת עד הישיבה ב-31 ביולי (כולל) צנחה מכ-160% ל-105% בלבד.

פירוש הדבר הוא שהשוק שצפה בשבוע שעבר שתי הפחתות ריבית עד ישיבת הריבית ב-31 ביולי כולל, עבר להפחתה אחת בלבד עד אותו מועד! החוזים על הריבית מנבאים כרגע הפחתה מצטברת של 72 נ"ב בלבד במהלך שנת 2024 (פחות מ-3 הפחתות השנה), לעומת 95 נ"ב (קרוב ל-4 הפחתות ריבית השנה) רק לפני שבוע.

כל אלה הופכים את ישיבת הריבית הקרובה למעניינת במיוחד!! אחרי שהפד הצליח לשכנע את השוק ברצינות כוונותיו והשליט את התחזית האחרונה שלו על ההימורים הנוכחיים של סוחרי ה-SWAP, האם הוא יסתפק בכך, או שמא, יפרסם תחזית ניצית יותר, של 1-2 הפחתות ריבית בלבד עד סוף השנה? איך זה מסתדר עם דבריו של פאוול בקונגרס, שהבנק יתחיל כנראה בהפחתות ריבית, בנקודה מסוימת השנה ואיך יגיבו שוקי המניות והחוב לתרחיש שכזה?... מבולבלים? צפו בפרק הבא של הודעת הריבית (רביעי בשעה 20:00) ומסיבת העיתונאים של יו"ר הפד (רביעי בשעה 20:30).

 

  • נתוני מקרו שפורסמו בשבוע החולףבמוקד – מדדי המחירים, שהיו גבוהים מהצפוי והזניקו את תשואות האג"ח השבוע. מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר 0.4% (צפי: 0.3%) והאינפלציה השנתית עלתה מ-3.1% ל-3.2% (צפי 3.1%), מדד הליבה עלה 0.4% וברמה שנתית ירד מ-3.9% ל-3.8% (יותר מצפי ל-3.7%). מדד ה"סופר ליבה" (אינפלציית השירותים ללא רכיב הדיור – מושפעת מעליית שכר) עלה 0.47% (לעומת 0.85% בינואר) וברמה שנתית נותר ברמה של 4.3%. מדד המחירים ליצרן זינק בפב' 0.6%, כפול מצפי ל-0.3% ובשנה האחרונה ב-1.6%, יותר מצפי ל-1.2%. המדד ללא מזון ואנרגיה עלה 0.3% (צפי 0.2%). המכירות הקמעונאיות עלו 0.6% (צפי 0.8%) והמכירות ללא תחבורה עלו 0.3% (צפי 0.5%). השכר השעתי הריאלי עלה השנה ב-1.1% (מול 1.3% בחודש שעבר). מדד אופטימיות העסקים הקטנים ירד במפתיע מ-89.9 נק' ל-89.4 נק' (צפי: 90.5 נק'). מספר המובטלים החדשים היה 209 אלף, נמוך מצפי ל-218 אלף וגם התביעות המתמשכות היו נמוכות מהצפי, מה שמעיד על שוק עבודה איתן. הייצור התעשייתי עלה 0.1% (צפי לל"ש), אך נתון ינואר עודכן מ-0.1%- ל-0.5%-. ניצול כושר הייצור נותר 78.3% (צפי 78.5%), מחירי היבוא ללא נפט עלו 0.2% (צפי 0.2%-), מחירי היצוא זינקו ב-0.8%, כפול מהצפי. סקר התנאים העסקיים של מנהלי הייצור בניו יורק (מדד Empire) צנח מ-2.4- ל-20.9- נק' (צפי 7.0- נק'). סקר סנטימנט הצרכנים של אוני' מישיגן ירד במארס מ-76.9 ל-76.5 נק' (צפי 77.1 נק'). ציפיות האינפלציה נותרו לל"ש.   לסיכום, עוד שבוע של נתונים מעורבים. מדדי המחירים גבוהים מהצפוי ומעניין איך הדבר ישפיע על ישיבת הפד.                      

 

עונת הדו"חות של Q4/2023 הסתיימה. ניתוח ההפתעות:  72% מהחברות הכלולות במדד S&P500 הכו (או עמדו) בתחזיות ההכנסות של האנליסטים (ב-1.2% בממוצע) ו-81% מהן הכו את תחזיות הרווח (ב-7.2% בממוצע). הסקטורים שהכי הפתיעו את האנליסטים היו צריכה מחזורית, פיננסים ובריאות. השיעור הגבוה ביותר של חברות שהיכו את תחזיות הרווח, בא מסקטור הטכנולוגיה. הסקטורים שהכי אכזבו את האנליסטים הם תשתיות ונדל"ן. ניתוח הצמיחה: 65% מהחברות צמחו בשורת ההכנסות (ב-3.8% בממוצע) ו-66% מהן צמחו בשורת הרווח (ב-7.9% בממוצע). הסקטורים שצמחו הכי חזק (מול הרבעון המקביל) הם טכנולוגיה, צריכה מחזורית  ותקשורת. הסקטורים שירדו בפעילות הם חומרי גלם ואנרגיה. מבין החברות שדיווחו בשבוע החולף נציין את Oracle שהכריזה על יכולות AI חדשות עבור חלק מהאפליקציות העסקיות שלה ומנוע צמיחה בתחום מחשוב הענן וההזדמנויות הנלוות בשדה הבינה המלאכותית. מניית החברה זינקה בכ-12% ביום פרסום הדו"חות. מנגד, Adobe צנחה ביום שישי ב-13.7%, לאחר שסיפקה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון השני. 

  •  מה צפוי להשפיע על שבוע המסחר הקרובבראש ובראשונה, כמובן, ישיבת ה-FOMC בימים שלישי ורביעי השבוע. בחזית המקרו צפוי פרסומם של מדד בטחון הנדל"ן, היתרי בנייה והתחלות בנייה, החשבון השוטף, התחזית העסקית של שלוחת הפד בפילדלפיה, תביעות אבטלה חדשות ומתמשכות (שבועי), מדדי מנהלי הרכש של S&P Global (צפויים להראות ירידה קלה, אך להישאר בטריטוריה של התרחבות), מדד האינדיקטורים המובילים, מכירות בתים קיימים.
  • עונת הדו"חות הסתיימה. מעונת הדו"חות נותרו רק שאריות כשהשבוע יתפרסמו, בין היתר תוצאות טנסנט, מיקרון ו-GUESS (שלישי), נייקי ו-FedEX (חמישי).

 

אירופה

מדדי המניות באירופה ננעלו ביום שישי סביב רמות הבסיס בנטייה לירידות קלות, אך בסיכום שבועי רשמו עליות שערים נאות זה השבוע השמיני ברציפות, על רקע ציפיות כי ה- ECB יחל להוריד את הריבית בחודשים הקרובים לאחר שמספר נגידים בכירים דיברו בנושא (פרטים בהמשך). מדד יורוסטוקס 50 השיל ביום שישי 0.1% מערכו אך בסיכום שבועי עלה כ- 0.5%, המדדים דאקס וקאק נסחרו ביום שישי ללא שינוי אך בסיכום שבועי טיפסו ב- 0.7% וב- 1.7% בהתאמה ומדד FTSE100, שירד בשישי 0.2% הוסיף בסיכום שבועי כ- 0.9%.

כמו בארה"ב, גם באפיק החוב הממשלתי באירופה נרשמה תנודתיות חדה. השבוע הכיוון היה שלילי מבחינת שערי אגרות החוב והתשואות, בהתאמה, טיפסו לאחר פרסום נתוני מדד המחירים ליצרן בארה"ב שהפתיעו כלפי מעלה והזניקו את התשואות בארה"ב. תשואת אגרות החוב הממשלתיות ל- 10 שנים בגרמניה זינקה מ- 2.26% ל- 2.44%, בצרפת נרשמה עלייה חדה של כ- 16 נ"ב מרמה של 2.716% ל- 2.88%  ובבריטניה תשואת ה- 10 שנים טיפסה מרמה של 3.97% ל- 4.096%.

 

  • בכירי ה- ECB מדברים: במהלך השבוע שעבר מספר רב של בכירים דיברו והציגו את דעותיהם לגבי כיוון הריבית. הדיון עסק בשאלות, כמה פעמים יוריד ה- ECB את הריבית במהלך שנת 2024 והאם ללכת בעקבות הפד האמריקאי או להתנתק מהמדיניות שמעבר לים. ביום רביעי שעבר, נגיד הבנק המרכזי של יוון, יאניס סטורנאס אמר לבלומברג שהוא חושב שהריבית צריכה לרדת פעמיים עד סוף חודשי הקיץ (אוגוסט) ועוד פעמיים בין החודשים ספטמבר לדצמבר, כדי שהמדיניות המוניטרית לא תהיה מגבילה מידי. הנגיד היווני הוסיף ואמר שעל ה- ECB להתנתק מהשפעת מדיניות הפד האמריקאי. נגיד נוסף, פבלו דה קוס אמר כי הוא צופה שהריבית תרד כבר ביוני אם האינפלציה תמשיך להתמתן כצפוי.

 

  • הרגולציה באירופה לא פוסחת על אף תחום (והפעם על רכבים חשמליים המיוצרים בסין) - נציבות האיחוד האירופי הודיעה כי בכוונתה להורות למדינות החברות באיחוד להיערך מנהלית (באמצעות רישום דגמי רכב מיובאים), לקראת הטלת מכס על כלי רכב חשמליים שמיובאים מסין. האיחוד האירופי מנהל מזה כמה חודשים חקירה בינלאומית בחשד שמחירי כלי הרכב החשמליים שמייצאת סין לאירופה נמוכים באופן חריג, זאת כתוצאה ממדיניות סבסוד של ממשלת סין. אולם, ממצאי החקירה היו אמורים להיות מוצגים רק בנובמבר 2024, כך שההחלטה לנקוט בצעדים מידיים נגד היצוא תפסה רבים בהפתעה. יתר על כן, הנציבות רמזה כי היא עשויה להטיל על כלי הרכב מכס רטרואקטיבי מיום רישומם - צעד כמעט חסר תקדים בענף הסחר הבינלאומי.

 

  • נתוני מקרו שפורסמו בשבוע שעבר – גוש היורו – הייצור התעשייתי צנח בינואר ב-3.2% (הרבה יותר מצפי ל-1.8%-) ובשנה האחרונה נפל הייצור התעשייתי ב-6.7% (הרבה יותר מצפי ל-3.0%-). גרמניה – העודף בחשבון השוטף בינואר 29.7 מיליארד יורו, לעומת 31.6 מיליארד יורו בדצמבר.  האינפלציה בפברואר (עדכון סופי) 2.7%, כמו בקריאה הקודמת (לעומת 3.1% בחודש שעבר).  בצרפת - מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר (עדכון סופי) ב-0.9%, כצפוי. האינפלציה השנתית עלתה מ-3.1% ל-3.2%.  בריטניה – תחזית האינפלציה השנתית ירדה מ-3.3% ל-3.0%. קצב עליית השכר השנתי ירד מ-5.8% ל-5.6% (צפי 5.7%) ותמך במדד FTSE100. הצמיחה בינואר – כלכלת הממלכה חזרה לצמוח. לאחר שבדצמבר התכווצה בכ- 0.1% בינואר הנתונים הצביעו על התרחבות של כ- 2% בניגוד לצפי שעמד על  (מול 0.1%- בדצמ'). הייצור התעשייתי 0.2%- (צפי 0%), מדד השירותים 0.2%, כצפוי. שיעור האבטלה עלה מ- 3.8% ל- 3.9%.

  • נתוני מקרו חשובים הצפויים להתפרסם במהלך השבוע הקרוב כוללים בין היתר את מדדי מנהלי הרכש וכן את הנתונים הבאים: בגוש היורו – ביום שני יפורסמו נתוני האינפלציה (עדכון סופי) והעודף המסחרי, ביום שלישי סקר ZEW. בגרמניה – סקרי ZEW על המצב הנוכחי וסקר הציפיות יפורסמו ביום שלישי וברביעי מדד המחירים ליצרן, PPI. ביום שישי יפורסמו מדדי IFO שיתנו תמונה על האקלים העסקי, המצב הנוכחי והציפיות. ביום חמישי יפורסמו בצרפת מדדי אמון בעסקים ובמסחר ונתון המכירות הקמעונאיות.

בבריטניה צפויים להתפרסם מספר רב של נתונים וביניהם מחירי בתים (יום שני), מדד המחירים לצרכן וליצרן (CPI, PPI), החלטת הריבית (צפי: לל"ש 5.25%) וביום שישי יפורסם נתון מכירות קמעונאיות.

 

ישראל

  • הבורסה בתל אביב סגרה את שבוע המסחר האחרון בירידות שערים חדות. בסיכום שבועי, מדד ת"א 125 ירד ב-2.5% ומדד ת"א 90 איבד 1.5%. בקרב המדדים הענפיים בלט לשלילה מדד ת"א גז ונפט שצנח 4.8%. גם מדד הבנקים ומדד ת"א נדל"ן צנחו 3.3% ו-2.8% בהתאמה. מנגד, מדד ת"א ביומד שמר על יציבות.

בשוק החוב נרשמה מגמה שלילית ועליה בתשואות.

 

  • ביום שישי פרסמה הלמ"ס את נתוני האינפלציה – מדד המחירים עלה בפברואר 0.4%, מעט מעל הצפי של הכלכלנים, והאינפלציה השנתית נסוגה מ-2.6% ל-2.5%, כצפוי, קצב אינפלציה הנמוך מאז נובמבר 2021.

מחירי הפירות הטריים זינקו 10.7% ומנגד, מחירי ההלבשה ירדו 2.5%. שכ"ד – חידוש 3.0%+, תחלופה 4.5%+. אינפלציית הליבה, ללא מחירי המזון והאנרגיה, התמתנה מ-2.4% בינואר ל-2.2% בפברואר.

עם זאת, ההערכות הן להאצה מסוימת באינפלציה בחודשים הקרובים, בשל התאוששות הצריכה הפרטית שניזונה מהזרמות משמעותיות של הממשלה, לצד חסכון משקי הבית שנוצר עקב צריכה נמוכה בחודשיים הראשונים של המלחמה. בנוסף, מדיניות פיסקאלית מרחיבה של הממשלה, האצה במחירי השכירות והתייקרות במחירי ההובלה, עלולים להגביר את קצב האינפלציה ולעכב הורדת ריבית.

  • החלטת הריבית הקרובה תושפע מההתפתחויות הגאופוליטיות, מהריבית מעבר לים וגם מכיוונו של השקל. החששות להאצה באינפלציה כאמור לעיל, עשויות לעכב את ההחלטה להוריד ריבית למרות ההתמתנות בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים. בנוסף, הורדת דירוג האשראי של ישראל ע"י החברות S&P ופיץ' והסלמה ביטחונית בגזרות נוספות, עשויים לתמוך בפיחות השקל ולהגביר עליות מחירים.

מעבר לכך, עיני נגיד בנק ישראל יהיו נשואות אל הבנק המרכזי בארה"ב, שם צפוי יו"ר הפד להודיע שוב על הותרת הריבית על כנה.

 

 

  • עונת הדוחות בעיצומה: השבוע צפויות לדווח, בין היתר: בנק לאומי, פז (שלישי), ישראכרט, ביג, אנרג'יאן (רביעי), שפיר, שטראוס, שופרסל, אלקטרה צריכה, עזריאלי, מגדל (חמישי).

 

נתוני מקרו שפורסמו השבוע:

העודף בחשבון השוטף ברבעון 4 הסתכם ב-10.54 מיליארד $, הרבה מעל עודף של 4.65 מיליארד $ ברבעון הקודם.

הגירעון בחשבון המסחרי התרחב בפברואר ב-2.345 מיליארד $, לעומת גירעון של 1.74 מיליארד $ בינואר. היצוא התעשייתי עלה ב- 9.5% לעומת ינואר. בחודשים דצמ' עד פברואר נרשם גידול של 7.1% לאחר ירידה בשיעור דומה בשלושת החודשים שקדמו.

מספר המשרות הפנויות במשק ירד בחודש פברואר ל-120,500 מ-124,400 בינואר (ירידה של 3.2%). עם זאת, הירידה מתונה יחסית לאחר זינוק של 13% שנרשם בינואר. ההתאוששות הגדולה בביקוש לעובדים היתה בתחומי המסחר, המזון והמשקאות. הביקוש לעובדי מכירות זינק ב-16%, והביקוש למלצרים ניתר ב-25%.

  • נתוני מאקרו שיפורסמו השבוע: נתוני תעסוקה (מחר), התחלות וגמר בנייה, ותחזית האינפלציה (רביעי).

שווקים נוספים

בבורסות במזרח, במרבית המדדים נרשמו ירידות. בסיכום שבוע המסחר, מדד ניקיי 225 ירד בחדות ואיבד2.5%, הבורסה באוסטרליה השילה 2.3% מערכה, ומדד המניות ניפטי בהודו השיל 2.1%. בשנגחאי (שבוע חמישי ברציפות של עליות) ובהונג קונג המדדים טיפסו 0.7% ו-2.2% בהתאמה.  

 

  • סין - הרגולטור הסיני התחייב לפעול להחמרת הבדיקות הנדרשות בחברות הרשומות למסחר בשוק הסיני במסגרת מאמציו האחרונים לזרוע ביטחון אצל המשקיעים בשוק המניות במדינה. בנוסף, הוועדה הרגולטורית תציב דרישות מחמירות יותר להנפקות ראשוניות. מהלכים אלו נועדו להגביר הפיקוח על תהליך הרישום ולמנוע הונאות פיננסיות.

עוד בסין, הנציבות האירופית הודיעה ביום חמישי על פתיחת חקירה נגד עליבאבא אקספרס, אתר האינטרנט הקימעונאי שבבעלות עליבאבא, בשל חששות להפצת תוכן לא חוקי. הנציבות פתחה בחקירה תחת חוק השירותים הדיגיטליים שנכנס לתוקפו החודש, ומיועד בין היתר למנוע מענקיות טק לפעול בצורה לא תחרותית ולהפיץ מידע כוזב.

  • טאיוואן- מקימה רשת אינטרנט לווייני עצמאית. שליטתו המוחלטת של אילון מאסק בשירות הלוויינים סטארלינק מעוררת חשד בטאיוואן, והממשלה פועלת במהירות להקים חלופה עצמאית למקרי חירום.
  • יפן- הספקולציות לכך שהבנק המרכזי ביפן עשוי להעלות את הריבית לראשונה מאז 2007 גברו כאשר הריבית ביפן עומדת משנת 2016 ברמה של 0.1%-, ולאחר שלל דיווחים שהמרכזי מבינהם הוא עליית השכר בשיעור של 2%. שר האוצר היפני אמר ביום שישי, לפי רויטרס, כי המדינה "כבר לא נמצאת בדפלציה" וכי "ישנה מגמה ברורה של עליה בשכר". דבריו מחזקים את ההערכות להעלאת ריבית בהחלטה בישיבת הבנק המרכזי בישיבתו השבוע, מהרמה השלילית שבה היא נמצאת מאז 2016.
  • הודו- צרות חדשות לקבוצת אדאני. הקבוצה בראשות המייסד והבעלים של נמל חיפה גאוטם אדאני נמצאים תחת חקירה של הרשויות בארה"ב בחשד לתשלום שוחד בתמורה ליחס מועדף בפרויקט אנרגיה שקידמו.

 

 

  •  מקרו:

יפן - הצמיחה ברבעון 4 (עדכון סופי) עודכנה מ-0.4%- ל-0.4%, נמוך מצפי ל-1.1% (שנתי) אך שיפור שמחזק את ההערכות שהבנק המרכזי (BOJ) יעלה את הריבית כבר בישיבתו הקרובה בסוף השבוע הבא, לראשונה מאז 2007! היין הגיב בהתחזקות מול הדולר. התחזקות הין מכבידה על מדדי המניות ביפן. מאידך, קיימות הערכות שה-BOJ עשוי לנצל את הירידות לרכישת קרנות סל, לראשונה מאז אוקטובר. מדד מחירי היצרנים עלה בפברואר ב-0.2% (צפי 0.5%).

סין – ריבית ההלוואות לשנה נותרה ברמה של 2.5%. מחירי בית חדשים ירדו בכ-0.4% בפברואר, ומחירי הבתים המשומשים ירדו ב-0.6%.

הודו - הייצור התעשייתי עלה 3.8% (צפי 4.1%). האינפלציה השנתית ירדה מעט מ-5.10% ל-5.09% (צפי 5.04%). היבוא והיצוא עלו בכ-12% והגירעון המסחרי 18.7 מיליארד$ (כצפוי).

 

נתוני מקרו שיפורסמו במהלך השבוע: בסין- מכירות קמעונאיות, אבטלה, יצור תעשייתי והחלטת ריבית (הלוואות). ביפן- הזמנת מכונות, ייצור תעשייתי, החלטת ריבית חשובה, סחר חוץ, מדד מנהלי הרכש ואינפלציה. בהודו- מדד מנהלי הרכש בייצור, שירותים והמשולב.

 

שוק הסחורות והמטבעות

  • מחיר נפט מסוג WTI - טיפס בשבוע האחרון ב-3.9% ל – 81.04 $ לחבית, לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה בביקוש לנפט השנה מ-1.2 מיליון חביות ביום ל-1.3 מיליון חביות ביום, ובמקביל הפחיתה את תחזית התפוקה שלה למדינות שאינן חברות בארגון אופ"ק.
  • הדולר/שקל, ודולר/סל המטבעות (DXY) - בשבוע שחלף, הדולר התחזק ב-0.7% מול סל המטבעות, ובשוק המקומי, הדולר התחזק ב- 2.1% מול השקל, לשער של 3.653 ₪ לדולר, והיורו התחזק ב-1.6% לשער של 3.975 ₪ ליורו.
  • הזהב ירד – מחיר אונקיית זהב ירד בסיכום שבועי ב-1.1% ל-2,155.9$ לאונקיה.
  • הקקאו בשיא- החוזים למסירה במאי נסגרו במחיר שיא של 8,018$ לטונה בבורסת ICE בארה"ב, בדרכם לזינוק שבועי של 25%.

אני מסכים לקבל במייל ובהודעות SMS  דברי פרסומת והצעות שיווקיות מטעם הבנק. לתשומת לבך, לא חלה עליך חובה חוקית למסור את הפרטים הנדרשים והדבר תלוי ברצונך ובהסכמתך. ​הפרטים שתמסור ישמשו לצורך התאמת השירותים שהבנק יוכל להציע לך ולמשלוח דברי פרסומת והצעות שיווקיות מטעם הבנק (בכפוף להסכמתך לעיל). פרטים אלו יוחזקו, כולם או חלקם במאגרי המידע של הבנק.

פרסום זה אינו מהווה המלצה, יעוץ או חוות דעת בנוגע לכדאיות השקעות ואינו יכול לבוא במקום יעוץ השקעות המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם ואין להסתמך עליו לצורך ביצוע פעולות על פי האמור בו או כתחליף לייעוץ המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. הבנק אינו מתחייב כי פעולה בהתאם לפרסום ו/או בהסתמך עליו תניב תשואה מסוימת או מינימאלית וייתכן כי השקעה בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסיים המפורטים בפרסומי היחידה, ככל שמפורטים, יכול שתהיה השקעה הכרוכה בסיכונים מיוחדים. הבנק לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בפרסום זה. הבנק, תאגידים הקשורים לבנק, בעלי מניותיו וחברות בשליטתם עוסקים בין היתר בניהול השקעות. מובהר כי פרסומי היחידה עשויים לכלול התייחסות או סקירות של ניירות ערך, המונפקים על ידי מי מהתאגידים האמורים או ע"י הבנק.