קבוצת הבנק הבינלאומי (להלן "הבנק", "הקבוצה" או "הבנק הבינלאומי") פועלת לשמירה על זכויות אדם ולמניעת אפליה, הן ביחסיה עם הלקוחות, הן ביחסיה עם העובדים, הן ביחסיה עם הספקים והן ביחסיה עם מחזיקי עניין נוספים.
קבוצת הבינלאומי מאמינה בשוויון של כל בני האדם ובזכויותיהם הבסיסיות, והזכויות בעבודה. שמירה על זכויות האדם, ביחס לכל מחזיקי העניין של הבנק, היא חלק חשוב מבסיס הפעילות של הבנק, כולל במתן שירותים ומוצרים על ידו.
לבנק הבינלאומי קוד אתי שהבנק ועובדיו מחויבים לפעול לפיו באחריות ובהוגנות, בהתאם לערכים שנקבעו בו, ובהתאם להוראות החוק, הכללים והנהלים של הבנק, וללא ניגוד עניינים בכל אינטראקציה עם מחזיקי עניין (לקוחות, עובדי קבוצת הבנק, בעלי המניות ומשקיעים, ספקים, חברה וקהילה, סביבה ורשויות ממשל). זאת במטרה ליצור סביבה ערכית בבנק ולסייע לעובדים ולמנהלים בבחירת הדרך הראויה תוך הכוונה בתהליכי קבלת ההחלטות. במסגרת זו הבנק רואה בערך השותפות ערך משמעותי ומהותי, כערך המנחה את היחסים בין הבנק ועובדיו לבין לקוחותיו, הקהילה והסביבה בה הוא פועל.
לצד זאת הקוד האתי של הבנק הבינלאומי קובע כי כלל עובדיו ומנהליו מחויבים לפעול ביושרה, הוגנות ואחריות בכל אינטראקציה ולהתייחס לכל אדם בכבוד, בהוגנות ובשוויון, ולפעול באופן שקוף וגלוי.
עובדים
קבוצת הבינלאומי פועלת בהתאם לחוק בישראל, ובהתאם לעקרונות המשתקפים בין היתר ב חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אשר קבע כעקרון יסוד כי זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן-חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל.
במסגרת זו הבנק הבינלאומי מקפיד על מדיניות גיוון ושוויון הזדמנויות בקבוצת הבנק, ושם דגש על גיוס עובדים מאוכלוסיות מגוונות הנמצאות בתת ייצוג בשוק העבודה תוך הקפדה על תנאי העסקה הוגנים העומדים בכל דרישות החוק וככלל אף עולים על דרישות החוק. קבוצת הבנק מקפידה ופועלת באופן אקטיבי ליצירת סביבת העסקה נאותה, נקייה מאפליה, הטרדה והתעמרות, ולשם כך היא מקיימת ומנהלת מנגנונים והדרכות שנועדו למנוע מקרים שכאלה, מאפשרת לעובדים להציף חששות ותלונות בהתאם לדרישות החוק ובמגוון ערוצים, ומטפלת ללא משוא פנים בתלונות שמתקבלות.
הבנק הבינלאומי אינו מעסיק ילדים או קטינים בניגוד להוראות החוק ומתנגד באופן נחרץ לסחר בבני אדם ולהעסקה בכפייה. לכל עובדי הבנק משולם שכר הוגן, ועומדות בפניהם הזדמנויות להתפתחות אישית ומקצועית לצד יכולת להתאגד. הבנק פועל באופן מתמשך לשמירה על בריאות, בטיחות ובטחון עובדיו. הבנק מאמין בערכי השוויון אשר מהווים בין היתר בסיס רעיוני לקוד האתי של הבנק, שמאגד כללים לגבי התנהלות העובדים והמנהלים בקבוצה מול כלל מחזיקי העניין של הבנק.
לקוחות
הבנק מספק מנגיש את שירותי הבנקאות שהוא נותן לכלל תושבי ישראל בהתאם לחוק, להוראות הרגולטורים ורשויות המדינה – בישראל ובמקרים מסוימים גם מחוצה לה, ובהתאם למסמכי המדיניות שלו. כמו כן הבנק פועל להגברת האוריינות וההכלה הפיננסיות של הציבור. הבנק מספק את שירותיו הפיננסיים לכל המגזרים והאשכולות החברתיים-כלכליים, ומאפשר ללקוחותיו, כולל כאלה הנמנים על אוכלוסיות מוחלשות, לקבל שירות אמין ומקצועי במגוון ערוצים ובהם דיגיטליים, טלפוניים ופיזיים ובסניפים הרבים הנמצאים בפריסה רחבה ברחבי המדינה.
הבנק הבינלאומי רואה חשיבות עליונה במתן כלים ולהגברת הידע של הלקוחות שלו, ושל כלל לקוחות המערכת הפיננסית בישראל, במגוון תחומים פיננסיים בהם התנהלות נכונה בשוק ההון, גלישה בטוחה באינטרנט ועוד, ומקפיד על הנגשה מלאה של כל סניפיו ללקוחות בעלי מוגבלויות. במתן השירותים הבנקאיים הבנק מתנהל במקצועיות ושוקל אך ורק שיקולים ענייניים וכלכליים.
כחלק אינהרנטי ממדיניות הבנק בתחום השירות והתמיכה בלקוחות, הבנק הגדיר לעצמו ולכלל עובדיו ומנהליו, ערכי שירות הכוללים בין היתר הקפדה על יושרה, הוגנות ואמינות. הבנק הבינלאומי רואה חשיבות רבה בהקפדה על טוהר המידות; איסור קבלת טובות הנאה מכל סוג; מתנות או שוחד בצורה ישירה או עקיפה; ראייה של טובת הלקוח וגילוי נאות לצד מתן פתרונות פיננסיים רחבים, איכותיים וגם חדשניים; ושמירה על סודיות ועל פרטיות הלקוחות והמידע שלהם. הבנק מקיים מנגנון תלונות ציבור ומקפיד על כך שפונקציית הטיפול בתלונות הציבור מאוישת כהלכה ומחזיקה במשאבים ובסמכויות הדרושים לביצוע תפקידה.
הבנק והספקים
הבנק הבינלאומי פועל להטמעת העמידה בכללים אתיים גם אצל ספקיו, וזאת משום היותו של הבנק גורם מרכזי במשק הישראלי.
במסגרת זו הבנק פועל לכך שהספקים העובדים עמו יעמדו בכללים אתיים אשר תואמים את הקוד האתי של הבנק, ובין היתר: התחייבות לפעול ביושרה, הוגנות ואחריות; לפעול לשוויון ומניעת אפליה; הקפדה על טוהר המידות; להימנע מניגוד עניינים; התחייבות לשלם ולהעניק לעובדיו את כל הזכויות והתנאים המגיעים להם בהם תנאי שכר הוגנים ושכר שלא יפחת משכר המינימום ותשלום כלל הזכויות הסוציאליות; התחייבות לשמירה על בריאות, ביטחון ובטיחות עובדיו והפועלים מטעמו (בהסכמים רלבנטיים. לדוגמא, הסכמי ניקיון, הסעדה ותחזוקה); ועוד.
ממשל תאגידי ופעילות הבנק
הבנק הבינלאומי מתנהל בהתאם לעקרונות של ממשל תאגידי תקין, כפי שאלו משתקפים בסביבה החקיקתית והרגולטורית בישראל.
קבוצת הבנק, כחלק מהמערכת הבנקאית בישראל, כפופה למערכת חקיקה ורגולציה רחבת היקף המסדירה את תחום הבנקאות, בנוסף למערכות חקיקה נוספות המסדירות את פעילות הקבוצה בתחומים שונים, כגון פעילות כחברה ציבורית, פעילות בתחום שוק ההון, בתחום המשכנתאות ועוד. חוקים נוספים בנושאים ייחודיים מטילים על כלל המערכת הבנקאית חובות והוראות ספציפיות, לדוגמה דיני איסור הלבנת הון ומימון טרור, חוק נתוני אשראי, חקיקה בתחום הגנת הפרטיות ועוד.
על מנת להבטיח עמידה בהוראות החוק, באתיקה הראויה וברף האפקטיבי הרצוי של גופי הממשל התאגידי, הבנק מקיים מגוון רחב של צעדים לחיזוק הממשל התאגידי.
הבנק פועל לניהול מערכות יחסים עם לקוחותיו ומחזיקי עניין אחרים המבוססות על הוגנות ועקרונות של אתיקה מקצועית ופועל לחזק את מעמד הבנקים בקבוצה כבנקים המתנהלים בצורה הוגנת, ואתית.
קבוצת הבינלאומי רואה חשיבות גבוהה בשמירה על טוהר המידות ומניעת מקרי שחיתות בפעילות הבנקים השונים בקבוצה, מהדירקטוריון וההנהלה ועד לעובדים. בהתאם לכך, הקבוצה מקדמת מנגנונים ותהליכי עבודה על מנת למנוע אירועים בתחומים אלה ובמטרה להבטיח טיפול מקיף ושלם באירועים בתחומים אלה. בבנק קיים מנגנון המאפשר לציבור הרחב, לרבות לקוחות, ספקים ועובדים, לדווח על פעילות חריגה של הבנק ושל עובדיו, לרבות על מקרים שיש בהם חשש לטוהר המידות.
הבנק והקהילה
הבנק רואה חשיבות רבה בקידום ערכי חברה ותרומה לקהילה, לצד פעילותו העסקית. לשם כך פועל הבנק בימי שגרה, ובימי חירום, במהלכים למעורבות ושיתוף עם הקהילה. זאת, בין היתר, באמצעות פעילות התנדבותית של עובדי הקבוצה ושיתוף פעולה עם גופים, ארגונים ועמותות המסייעים לקהילה. עובדי הבנק לוקחים חלק בפרויקטים אלו ותורמים מזמנם, ניסיונם ומומחיותם, לטובת אוכלוסיות ומגזרים שונים.