הקשר שלנו עם הספקים

היבטי ESG בהתנהלות הבנק הבינלאומי והספקים:

קבוצת הבינלאומי מנהלת את שרשרת האספקה שלה בהתאם לעקרונות ה- ESG וערכי הבנק. הדבר בא לידי ביטוי הן ביחס הוגן ונאות לספקים, והן בתהליך בחירת הספקים, השירותים והמוצרים.
מדיניות הרכש של הקבוצה מסדירה את העקרונות לניהול וביצוע של תהליכי הרכש ולקיום מערכות היחסים עם הספקים, והיא קובעת כי יש לשלב שיקולי ESG בתהליכי הרכש בהתאם לסוגיות המהותיות של הקבוצה. הקבוצה מקפידה לשתף פעולה עם ספקים ונותני שירות הפועלים באופן אחראי, וכאלו ששיתוף הפעולה עימם ייצר ערך מוסף למשק הישראלי. במסגרת זו, ובין היתר, נשקלים גם היבטים חברתיים מסוימים בהתנהלות הספקים, כגון עמידה בדרישות החוק, תשלום מס הוגן ותנאי העסקה הולמים.

  • להלן הדרכים בהם הבנק פועל לחיזוק היבטי ESG בממשקים שלו מול הספקים החיצוניים, ודרכם כלפי עובדיהם ומחזיקי עניין נוספים.
    כחלק ממסמכי "פתיחת ספק" והסכם ההתקשרות, הבנק מחתים ספקים על התחייבויות, בין היתר, בנושאים הבאים:
    קוד אתי – התחייבות הספק לעמוד בכללים האתיים התואמים את הקוד האתי של הבנק וכולל בין היתר:

  • התחייבות לפעול ביושרה, הוגנות ואחריות
  • שוויון ומניעת אפליה
  • להקפיד על טוהר המידות
  • להימנע מניגוד עניינים
  • לנהוג ברגישות לבעלי צרכים מיוחדים
  • לפעול מתוך מדיניות לשמירה על איכות הסביבה.

    אכיפת דיני עבודה – התחייבות הספק לשלם ולהעניק לעובדיו את כל הזכויות והתנאים המגיעים להם בהם תנאי שכר הוגנים ושכר שלא יפחת משכר המינימום ותשלום כלל הזכויות הסוציאליות.

    אי תשלום טובות הנאה – התחייבות הספק כי אינו משלם כל תשלום ו/או עמלה ו/או טובת הנאה לצד שלישי כלשהו .
    מניעת הטרדה מינית – התחייבות הספק כי הוא מקיים את כל הוראות החוק למניעת הטרדה מינית.
    בריאות ובטיחות – התחייבות הספק לשמירה על בריאות, ביטחון ובטיחות עובדיו והפועלים מטעמו (בהסכמים רלבנטיים. לדוגמא, הסכמי ניקיון, הסעדה ותחזוקה).
    שמירה על איכות הסביבה – בהסכמים רלוונטיים נדרשת התחייבות הספק לשמירה על איכות הסביבה (למשל, ספקי ניקיון, הסעדה, איסוף פסולת ובינוי).
    שמירה על סודיות ואי שימוש במידע פנים – התחייבות הספק לשמירה על סודיות ואי שימוש במידע פנים
    הגנה על הפרטיות – הבנק רואה בהגנה על פרטיות המידע ערך עליון ומבקש מספקיו לפעול בהתאם לדין מתוך מחוייבות לאמון הציבור ולשמירה על זכויות הפרט.
    אבטחת מידע – הבנק מחויב לרמה גבוהה של אבטחת מידע ודורש מספקיו לעמוד בסטנדרטים מחמירים בהגנה על מערכות המידע ומניעת דליפות או פרצות. עמידה בדרישות אלו מהווה תנאי יסוד לשת"פ כחלק מהבטחת רציפות עסקית.
    שמירה על זכויות קניין – הבנק מחויב לשמירה על זכויות קניין רוחני ודורש מספקיו לשמור על זכויות קניין רוחני של צדדים שלישיים ביחס לשירותים המוענקים לבנק.
    רגולציה – התחייבות הספק כי הוא מתנהל בהתאם להוראות הדין, לרבות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף, וכן כי הוא נוהג לדווח לפקיד שומה על הכנסותיו ולדווח למנהל מס ערך מוסף על העסקאות אותן הוא מבצע.

  • דגשים בהתנהלות קבוצת הבנק הבינלאומי בממשקים שלה עם הספקים:
    חוק מוסר תשלומים – הבנק מיישם את חוק מוסר התשלומים וככל האפשר מקדים תשלומים לספקים.
    כחול לבן – כחלק ממדיניות התומכת בכלכלה המקומית וביצירת ערך חברתי הבנק פועל לעידוד רכישת מוצרים ושירותים מתוצרת ישראל.
    העדפה זו באה לידי ביטוי בתהליכי רכש ובבחירת ספקים .גישה זו תומכת בעסקים קטנים ובינוניים ומקדמת קיימות תעסוקתית.
    התקשרויות מהותיות – בהתקשרויות בהיקפים כספיים מהותיות הבנק נוהג לשלב פרמטרים איכותיים מתחום ה-ESG. כגון:
  • שימוש ברכבים חשמליים.
  • השתתפות הספק בדירוג מעלה
  • שימוש במוצרים אקולוגיים
    ריענון ספקים – הבנק מקיים תהליך שוטף של ריענון ספקים מתוך רצון לשפר את איכות השירותים ולהגביר את התחרותיות ולהבטיח עמידה בסטנדרטים המקצועיים והערכיים של הארגון. תהליך זה מהווה הזדמנות הדדית, הן עבור הארגון והן עבור הספקים. הריענון מאפשר גם כניסת ספקים חדשים, חיזוק הגיוון בשרשרת האספקה ועידוד חדשנות ושיפור מתמיד.
    ככלל, בהובלת מחלקת הרכש, מנהלת הקבוצה מערכות יחסים ארוכות טווח, הוגנות ואחראיות עם הספקים ונותני השירותים שלה, ומצפה מהם לעמידה בסטנדרטים ניהוליים וחברתיים גבוהים ביותר.
    תהליך הרכש בקבוצת הבנק נעשה באופן שקוף תוך יידוע הספקים על אופן ההתנהלות עימם, לאור עקרונות של הוגנות, טוהר מידות, שמירה על זכויות עובדים והדדיות.הספקים נדרשים להציג לקבוצה, בין היתר, תצהיר לפיו אף אחד מבין עובדי הבנק לא קיבל תשלום על קידום ההתקשרות ולא יהיה שותף לרווחים כתוצאה ממנה, לצד התחייבויות ואישורים נוספים הנוגעים לשמירה על סודיות ואיסור שימוש במידע פנים.